Ogólny opis
- Informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej, jest udostępniana na wniosek.
- Udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje w sposób i w formie zgodnych z wnioskiem, chyba że środki techniczne, którymi dysponuje szkoła, nie umożliwiają udostępnienia informacji w sposób i w formie określonych we wniosku.
- Informacja publiczna, która może być niezwłocznie udostepniona, jest udostępniana w formie ustnej lub pisemnej bez pisemnego wniosku.
Wymagane dokumenty
Wypełniony formularz wniosku.
Sposób dostarczania dokumentów
-
Formularz elektroniczny wniosku jest dostępny w dolnej części ekranu.
-
Wymagane dokumenty należy dostarczyć do szkoły na jeden z poniższych sposobów:
Dokumenty do wglądu okazuje się sekretarzowi szkoły przy składaniu wniosku. Dokumenty przesłane do wglądu pocztą tradycyjną - po dokonaniu czynności urzędowych - zostaną odesłane na wskazany adres.
Ponadto w Szkole Podstawowej w Kożuchach wniosek o udostępnienie informacji publicznej może być składany m. in. drogą elektroniczną na adres mailowy szkoły, faksem oraz w formach wynikających z Ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2014r. poz. 782 z późn. zm)
Miejsce złożenia pisemnego wniosku o udostępnienie informacji publicznej to:
Sekretariat Szkoły Podstawowej w Kożuchach (II piętro)
Kożuchy 35, 12-230 Biała Piska
Numer telefonu: (87) 4239059
Godziny otwarcia:
poniedziałek – piątek 7:00 – 15:00
Terminy i sposób załatwienia spraw
- Udostępnienie informacji publicznej na wniosek następuje w terminie 14 dni od daty złożenia kompletnego wniosku.
- W sprawach skomplikowanych termin ten może być wydłużony do 2 miesięcy, o czym Wnioskodawca zostanie poinformowany odrębnym pismem.
- Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:
- Drogą elektroniczną.
- Poprzez pocztę tradycyjną.
- Osobiście w siedzibie szkoły.
-
Informacje publiczne udostępnia wyłącznie dyrektor szkoły.
-
Udostępnienie dokumentu urzędowego polega na umożliwieniu osobie zainteresowanej:
-
bezpośredniego wglądu do wskazanego przez nią dokumentu, w celu zapoznania się z jego treścią,
-
sporządzenia notatek lub odpisów.
-
Wgląd do dokumentu urzędowego odbywa się w komórce organizacyjnej, w której dokument jest przechowywany, w godzinach pracy, w obecności pracownika.
-
Udostępnienie informacji publicznej, w tym dokumentu urzędowego zapewnia się także poprzez przesłanie jej albo przeniesienie jej na odpowiedni, powszechnie stosowany nośnik informacji - jeżeli z takim wnioskiem wystąpi zainteresowany.
-
Wydawanie dokumentów, o które wnosi wnioskodawca poza miejsce udostępniania jest zabronione.
-
O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku.
Informacje na temat przebiegu sprawy
- Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się ze szkołą osobiście.
- Informacje można uzyskać również telefonicznie.
Tryb odwoławczy
Od decyzji o odmowie udostępnienia informacji publicznej oraz od decyzji o umorzeniu postępowania o udostępnienie informacji publicznej przysługuje odwołanie zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego.
Informacje dodatkowe
Jeżeli udostępnienie całego dokumentu naruszałoby przepisy ustaw wyłączających jawność lub stanowiących tajemnicę, dokumenty udostępnia się w ograniczonym zakresie.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacij publicznej (Dz. U. z 2014r. poz. 782 z późn. zm)